Over mij

Mijn naam is Sven van Merode en ik ben 21 jaar oud. Samen met mijn ouders en zusje woon ik in Etten-Leur. Ik volg de leraren opleiding voor natuurkunde & scheikunde aan de Fontys in Tilburg.

Ik kwam via de basisschool op atletiek. Op mijn basisschool hadden ze een programma waarmee je allerlei sporten kon uitproberen en kijken of je het echt wat vond. Hierdoor had ik tafeltennis, voetbal, badminton en atletiek geprobeerd. Atletiek was het laatste onderdeel en dit sprak ook mij het meeste aan. Ik ben nu al vanaf mijn 8e jaar met atletiek bezig. Ik ben 7 jaar lid geweest van ARV Achilles. Na 7 jaar heb ik de overstap gemaakt naar Spado Bergen op Zoom. Direct nadat ik lid ben geworden werd ik gescout voor het talententeam van Spado.

Bij Spado zelf train ik mee met de sprint groep en doe ik krachttraining. De krachttraining vind plaats op maandag avond. De sprint training volg ik op donderdag avond. Bij het Regionaal TrainingsCentrum Midden en West Brabant (RTCmwb) word ik door mijn coach Adri Raaimakers getraind in het hoogspringen. Deze trainingen vinden op dinsdagavond en zaterdagochtend plaats. Op woensdag en vrijdag train ik bij een lokale fysiotherapiepraktijk. Dit doe ik onder begeleiding van een therapeut. Tijdens deze trainingen pakken we mijn zwakke plekken aan en zorgen we ervoor dat deze plekken sterker gemaakt worden met verschillende oefeningen.

Mijn onderdeel in de atletiek is hoogspringen. Inmiddels zit ik in de categorie Senioren. Ieder jaar ga ik gemiddeld ongeveer 4 tot 5 cm vooruit, dit is al zo'n 6 jaar dat het me elk jaar lukt om gemiddeld hoger te springen dan het jaar ervoor. Op dit moment is mijn persoonlijk record 2,16m. In 2016 heb ik deelgenomen aan het WJK in Polen. In 2017 heb ik mij gekwalificeerd voor deelname aan het EJK in Italië en heb met een hoogte van 2.14m  de 8e plaats van Europa behaald.

Voor het seizoen 2020 is het mijn doel om 2.20m te springen. Dit is een mooie hoogte en een goede stap richting de wereldtop. Uiteraard staan goede klasseringen op het NK ook op het verlanglijstje. Mijn ambitie in het hoogspringen in natuurlijk de Olympische Spelen halen. Maar om daar te komen moet er nog een lange weg afgelegd worden
.

Door het talententeam van Spado en het RTC word ik gesteund in zowel medisch als fysiek. Hierdoor kan ik mij optimaal voorbereiden op de wedstrijden, kampioenschappen en toernooien .

Filmpjes
Met enige regelmaat komen er een artikel in de media of staan er films van mij op internet: