maandag 7 september 2020

Zilver tijdens een nat NK

Zondag 30 augustus sprong Sven van Merode op het onderdeel hoogspringen naar het zilver tijdens het Nederlands kampioenschap te Utrecht.

De wedstrijd startte in grote regenbuien waardoor het een uur werd uitgesteld. Helaas stak er ook een forse tegenwind op tijdens de wedstrijd waardoor de omstandigheden nog zwaarder werden. Met een 2.03m sprong werd Sven 2e op het Nederlands kampioenschap hoogspringen. Vanwege de omstandigheden is dit een prima resultaat.

De week erop was er de internationale highjump meeting te Zoetermeer gepland voor van Merode. Het weerbeeld zag er op vrijdag niet goed uit gelukkig trokken de buien noordelijker over Nederland. Hierdoor was het droog op de wedstrijd en was dit al een betere start dan vorig weekend. Met een goede degelijke sprong over 2.10m sprong van Merode naar de 4e plek in een zwaar deelnemersveld. Een mooie afsluiting van een raar seizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten