zondag 7 januari 2018

Sven draait prima wedstrijden in Duitsland

Afgelopen jaren kon Sven voor zijn voorbereidingswedstrijden in de winter altijd in Gent (België) terecht. Helaas is daar geen wedstrijd voor senioren en ook in Nederland is er voor de senior  hoogspringers geen wedstrijd te vinden in die periode. Gelukkig biedt Duitsland wel mogelijkheden en heeft hij een wedstrijd in Düsseldorf en in Clarholzer gesprongen.

Hallemeeting Dusseldorf
Op 17 december 2017 was de eerste Duitse uitstap. De hal en wedstrijdomstandigheden waren prima en Sven kon hier goed zijn wedstrijd draaien na een periode van ca. 2 maanden intensieve kracht training en een maand van werken aan de techniek. Hier kon worden bekeken of de verbeteringen in de techniek ook in een wedstrijd tot uiting komen.

Met een foutloze reeks van 1.92m-1.96m-2.00m was Sven nog als enige in de wedstrijd en maakte hij de stap naar 2.07m die ook in de eerste poging goed ging. De 2.12m was nog een stapje te hoog op dit moment en liet nog wat technische verbeteringen zien waar aan gewerkt kan worden. Conclusie was dat het een prima eerste wedstrijd was. Helaas ontbrak het aan tegenstanders die ook boven de 2 meter sprongen.

Hochsprungmeeting Clarholzer
Op zondag 7 januari 2018 was er in het Duitse Clarholzer een wedstrijd waar het alleen maar om hoogspringen draait. De Duitse hoogspring top evenals goede hoogspringers uit Tsjechië, Luxemburg, België en zelfs Argentinië zijn daarbij aanwezig. Ook een groot deel van de Nederlandse  hoogspringers neemt aan deze wedstrijd deel. Tegenstanders genoeg dus! Voor Sven paste deze wedstrijd dit jaar mooi in zijn programma.

De wedstrijd begon voor Sven op 1.97m en het liep gelijk goed. De hoogte van 2.01m en 2.04m verliepen vlotjes. Op 2.07m waren drie pogingen nodig en helaas zat hoger er niet in. Met het resultaat maar meer nog met de techniek van de sprongen was Sven redelijk tevreden. Er is ten opzichte van december zeker verbeteringen in de techniek geboekt en hoogte is in deze fase van het seizoen nog minder belangrijk.

Vooruitblik
De volgende wedstrijd is eind januari in Apeldoorn en daarna volgt het Nederlands Kampioenschap voor senioren op 17 februari 2018 in Apeldoorn. Mocht er nog iets bij te schaven zijn dan is er begin februari nog een extra wedstrijd in Amsterdam of Gent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten