zaterdag 11 februari 2017

NEDERLANDS KAMPIOEN bij NK indoor Senioren

Zaterdag 11 februari 2017 is Sven van Merode er in geslaagd om kampioen van Nederland te worden bij de het NK indoor Senioren. Na een spannende strijd ging hij met het goud naar huis. Hiervoor was een sprong van 2.12m voor nodig. Als junior kampioen worden bij de senioren is een geweldige prestatie.

Spanende strijd om het goud
Met een foutloze sprongen reeks van 1.96m - 2.01m - 2.06m - 2.09m waren er van de 13 deelnemers nog twee in de strijd. Dit was dezelfde twee deelnemer als vorig jaar. Toen moest Sven genoegen nemen met het zilver maar dit jaar waren de rollen omgekeerd en haalde Sven, door als enige over de 2.12m te springen het goud binnen.

Limiet poging EK junioren
Na de 2.12m ging de lat voor Sven naar 2.14m om een poging te doen de limiet voor het EK junioren te halen. Bij de eerste sprong belande hij bij de landing met zijn arm op de lat. Na behandeling door de EHBO kon hij gelukkig zijn wedstrijd vervolgen maar lukte het niet meer om de limiet binnen te halen.

Vooruitblik
Aanstaande zaterdag 18 februari staat het NK voor junioren op het programma. Sven is vast besloten ook hier een mooie wedstrijd van te maken. Hij heeft naast het kampioen worden bij de junioren nog plannen om een nieuwe poging te doen naar de limiet voor het EK junioren en als ultiem doel staat ook nog het verbeteren van zijn eigen junioren record (2.16m) op zijn verlanglijstje.