zaterdag 18 februari 2017

NEDERLANDS KAMPIOEN bij NK indoor Junioren

Een week na het winnen van het NK Senioren stond er zaterdag 18 februari weer een wedstrijd in het Omnisport centrum in Apeldoorn op het programma. Ditmaal was het, het NK voor Junioren. Na het behalen van de 1.98m mocht hij zich al kampioen van Nederland noemen.

Favoriet voor de titel
Op basis van de persoonlijke records van de deelnemers aan het Nederlands Kampioenschap bij de Junioren en het feit dat hij een week eerder bij de Senioren wist te winnen was Sven op voorhand de torenhoge favoriet voor de titel in zijn eigen categorie. Favoriet zijn geeft echter nog geen garanties voor de prestaties op die dag. Sven liet zien dat hij met deze favorieten rol en druk heel goed om kon gaan. Zijn aanvangshoogte van 1.95m was gelijk een overtuigende sprong gevolgd door een even mooie sprong op 1.98m waarmee hij zich hoogspring kampioen van Nederland bij de junioren mocht noemen.

Limiet poging EK junioren
Sven had naast de titel nog het plan om een poging te doen om de limiet van het EK junioren te halen. Van 1.98m ging de lat naar 2.07m welke hij in 2 pogingen haalde. Hierna ging de lat op de limiet hoogte van 2.13m. Vooral de laatste poging was een hele goede poging waarbij hij de lat er net nog met zijn hakken af tikte. Het geeft Sven goede hoop voor mooie hoogtes in volgende wedstrijden.

Vooruitblik
Voor het indoorseizoen heeft hij nog  het Nederlands Studentenkampioenschap in maart in de planning staan. Daarna volgt een periode van een paar maanden flink trainen en opbouwen naar het buitenseizoen. Medio mei komt hij dan weer in actie bij wedstrijden.