zondag 16 juli 2017

NEDERLANDS KAMPIOEN bij NK Senioren

In een super spannende finale van het NK hoogspringen en een ultieme sprong over 2.16m wist Sven van Merode de titel kampioen van Nederland bij de Senioren in de wacht te slepen. Het is voor hem de 4e keer dat hij dit jaar kampioen van Nederland is geworden. Twee weken daarvoor haalde hij al de titel binnen bij de junioren. Afgelopen winter had hij deze dubbeltitel ook al veroverd op de indoor kampioenschappen. Een prestatie die door een junior zelden wordt geleverd.

Zinderende wedstrijd
De wedstrijd begon hij met een schoonheidsfoutje door op de aanvangshoogte 1.98m de lat er een keer af te springen. Maar daarna waren de sprongen op 2.01m en 2.04m weer foutloos en 2.07 ging in twee pogingen. Op dit punt waren er nog vier deelnemers in de strijd en begon een van de deelnemers met overslaan van een hoogte. Helaas voor hem lukte dat niet om de volgend hoogte te halen en viel hij af.

Ook de twee andere medespelers van Sven gingen op 2.10m en 2.12m hoogtes over slaan. Sven haalde de 2.10 in een keer en het werd echt spannend maar in drie keer was ook de 2.12m raak en stond hij in de stand derde. Nu was het Sven die aangaf de 2.14 over te slaan. Op 2.16 waren er voor Sven drie pogingen nodig maar was hij wel de enige die hierin slaagde. Geweldig blij en met een super ontlading kwam hij van de mat af.

Koffers inpakken voor EJK
Na de prijsuitreiking was het snel naar huis om de koffer in te pakken. Maandag was het afreizen naar Grosseto in Italiƫ voor deelname aan het EK junioren. Donderdag 20 juni om 15:50 start daar de kwalificatie wedstrijd. Wie weet wat daar mogelijk is. In deze vorm en met deze hoogte moet een plaats in de finale van zaterdag te bemachtigen zijn. Voor wie het donderdag wil volgen kan kijken op de livestream www.european-athletics.org