zondag 10 juni 2018

Hoogspringweek met blijdschap en baalmoment

Bij de Highjump meeting in Zoetermeer, met een internationaal veld van hoogspringers, voelde Sven van Merode zich prima thuis en haalde een hoogte van 2.10 meter. Een paar dagen later was de vreugde minder groot en haalde hij bij de Gouden Spike wedstrijd tot 3 keer toe zijn aanvangshoogte van 1.97m niet en daarmee was het veel sneller einde wedstrijd dan hij van plan was. Blijdschap en balen liggen soms niet ver van elkaar.

Highjump in Zoetermeer
Woensdag 6 juni was het wederom prima hoogspring weer. Lekker zonnig, beetje wind en z'n 26 graden. Beter kan een hoogspringer zich niet wensen. In Zoetermeer was een groep van internationale hoogspringers present voor een mooie wedstrijd. De persoonlijke records van de deelnemers varieerden hier van 2.15m t/m maar liefst 2.28m. Sven startte op 2.00m en na een soepele 2.05 haalde hij in de derde poging ook 2.10m. De 2.14m lukte niet maar de 2.10 is een prima resultaat wat hij heel het buitenseizoen al laat zien en zijn niveau ligt hiermee hoger dan voorgaande jaren.

Gouden Spike in Leiden
Met een goed gevoel werd zaterdag 9 juni koers gezet richting Leiden voor de Gouden Spike wedstrijd. Zo soepel als het woensdag bij de Highjump ging zo stroef liep het bij deze wedstrijd. De aanvangshoogte van 1.97m wilde tot drie keer toe niet lukken en dan zijn de regels onverbiddelijk en is het einde wedstrijd. Balen natuurlijk maar zoals dat met hoogspringers gaat is het ook weer snel schakelen en positief vooruitkijken onder het motto "dan heb ik mijn slechte dag dit jaar maar gehad"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten